سرد کردن گاوهای شیری در فصول گرما

خنک شدن گاوهای شیری در فصول گرم

 راه های خنک شدن گاوهای شیری در فصل گرما:

مدیریت تغذیه در شرایط آب و هوای گرم، به معنای حفظ اشتها و خنک شدن گاوهای شیری است. در فصلی از سال گرما و رطوبت بر جذب ماده خشک و راحتی گاو تاثیر می گذارد. بسیاری از دامداران گاوهای شیری خود را در انبارهای قدیمی یا چوب بست نگهداری می کنند. در آخور های قدیمی و کوچک، دام ها نمی توانند به راحتی از استراتژی های کاهش گرما مانند آخور های بزرگ استفاده کنند.

با وجود امکانات قدیمی در میان گله می توانید با یک برنامه غذایی، استرس و گرما را کاهش دهید. برای حفظ مصرف خوراک و راحتی گاو ها، وجود تهویه مناسب و حرکت هوا در زمان گرمای شدید ضروری است. در انبارهای قدیمی یا استال، هنوز تغذیه کامپوننت بر روی یک گاو متمرکز و رایج است.

تغذیه بر اساس حجم در مقابل وزن بسیار متداول و چالش برانگیز است. کنترل هزینه های بالای خوراک ممکن است منجر به تغییر مواد تشکیل دهنده غلات شود. اگر موجودی علوفه محدود باشد، تا زمانی که خوراک سیلو شده به درستی تخمیر شود، گاو ها از خرده های سبز تغذیه می کنند. این روش حجم خوراک های مصرفی بر وزن دام ها تاثیر می گذارد. بسیاری از تولید کنندگان در مقایسه با وزن واقعی خوراک به قیمت کمتر آن فکر می کنند؛ هنگام تغذیه دام می توان متوجه آن شد.

داشتن یک طرح منظم برای تجهیزات و خوراک توصیه می شود. برای اطمینان از وزن فرضی گاهی اوقات می توان اندازه گیری کرد. در حالت ایده آل خوراک دام، باید مخلوط کنسانتره انجام شود. یکی از بزرگترین اشتباهات در تغذیه دام ها، خرده سبز (علوفه) است؛ که ظاهرا مقدار حجم آن زیاد و  فرض بر این است که گاوها به اندازه علوفه دریافت می کنند.

گاهی اوقات وزن کردن خوراک به مقدار توصیه شده می تواند یک اصل اساسی و مهم باشد. در فصول گرم تعذیه علوفه همراه با کنسانتره امری ضروری است؛ تا عملکرد و سلامت دام به خطر نیفتد. یکی از اقدامات حیاتی در گله های خوراک داده شده، اجتناب از افراط در TMR توالی تغذیه و شکمبه PH است. هدف این کار روند سیستم شکمبه را کاهش البته بستگی به PH آن دارد. به طور مثال تغذیه غلات می تواند PH در مدت زمانی پایین و چربی شیر را کاهش دهد.

سرد شدن گاوهای شیری
خنک شدن گاو های شیری در روند تولید شیر تاثیر به سزایی دارد.

مراحل قبل از تغذیه

غلات مرحله قبل از تغذیه علوفه است. در حالت ایده آل، ابتدا خوراک دام، یونجه است. اگر در دسترس نبود از سیلو استفاده یا قبل تغذیه از خوراک های انرژی زا مانند ذرت با رطوبت بالا یا  مکمل با پروتئین بالا خورانده شود. تغذیه  انرژی زا معمولا زمان بیشتری برای تجزیه در شکمبه نیاز دارد.

اقلام حاوی پروتئین و مواد معدنی به طور معقولی با سیلاژ ذرت مخلوط کنید. در زمان استرس و گرمای دام افزایش دفعات تغذیه غلات و علوفه افزایش می یابد. تغذیه کامپوننت در مقایسه با سایر روش های دیگر کار فشرده تری دارد. تغییرات جزئی مدیریت تغذیه ممکن است برای خنک شدن گاوهای شیری و حفظ خوردن خوراک کافی باشد.

نکته پایانی

آیا هزینه خوراک در راستای سطح تولید شیر است؟ باید درآمد بیش از هزینه خوراک باشد. هزینه های خوراک در فصل بهار برای گاو های خشک شامل: تلیسه های بهار، تلیسه های باردار و تلیسه های در حال رشد می شود.

خنک شدن گاوهای شیری در فصل گرما می تواند رابطه مسقیم با خوراک دام داشته باشد.

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *