مراحل درست شیردوشی

روش شیر دوشی صحیح

روش شیر دوشی صحیح چگونه انجام می شود؟

در صنعت لبنیات امروزی، وقتی عبارت روش شیر دوشی استاندارد را می شنویم، چند نفر از ما می توانیم معنای درست آن را تعریف کنیم؟ یا چه زمانی مراحل شیر دوشی شروع و تمام می شود؟ از این قبیل سوالات به تولید کنندگان کمک زیادی می کنند.

روش های صحیح، زمانی شروع می شود که حیوانات در آرامش و بدون اجبار جا به جا و به سالن آورده شوند. استرس و تجربیات ناراحت کننده تاثیرات منفی در تخلیه شیر دارد.

اولین فرآیند آماده سازی، دستکاری سر پستانک است که با تاخیر شروع می شود. دستکاری نوک پستان بسته به عملیات، می تواند نتیجه و مراحل مختلفی شامل قرار دادن دیپ کاپ در اطراف سر پستانک، خشک یا پاک کردن سر پستانک باشد. بسیاری از گاو های شیرده به کارمندان آن بخش اجازه نمی دهند قبل از غوطه وری  تماس کافی با سر پستانک داشته باشند.

بیشتر شیب ها زمان تماس 15-30 ثانیه دارند. در زمان غوطه وری اطمینان حاصل کنید که حداقل 3/4 پستانک و  اطراف آن پوشانده شده باشد. صرف نظر از تحریک اولیه، یکی از مهم ترین مراحل شیر دوشی، برداشتن شیر جلو است. این شیر بالاترین شیر سلول سوماتیکی است و قبل از اتصال واحد شیر دوشی باید از آن خارج شود. شیری که حاوی باکتری های مسری است به راحتی به حیوانات دیگر منتقل می شود.

دوشیدن شیر به وسیله یک فنجان نواری روشی ترجیحی برای از بین بردن هر گونه آلودگی است؛ و دید واضحی از آن مایع  برای تشخیص علائم ورم پستان یا سایر ناهنجاری ها است. برای تشخیص ماستیت از موارد بالینی استفاد می شود، سپس می توان تصمیم گرفت نمونه CMT را در مخزن یا دور انداخت.

روش صحیح شیر دوشی
روش شیر دوشی صحیح نظافت قبل آن است.

قبل از اتصال دستگاه شیر دوشی از خشک و تمیز بودن سر پستانک مطمئن شوید. برای تعیین تمیزی سرپستانک از یک سواب الکی استفاده کنید و پس از اتمام مراحل آماده سازی، انتهای سر پستانک را بکشید. این یک تست عالی برای تمیز کردن پستانک است. پس از خشک شدن سر پستانک به همان اندازه در تمام مراحل شیردوشی تمیز خواهد بود، واحد شیر دوشی باید بلافاصله اقدامات لازم دوشیدن را انجام دهد.

یکی دیگر از مولفه های شیر دوشی، زمان است. مجموع زمان از اولین تحریک تا اتصال واحد باید 60 تا 90 ثانیه باشد. زمان پایان کار با بهترین روش شیر دوشی به طور متوسط 1 تا 5 دقیقه است. تولیدکنندگان  می توانند با استفاده از کرونومتر در حین شیر دوشی آزمایش کنند. زمان بندی برای این روش بسیار مهم است، اگر زمان آماده سازی بیش از حد طولانی باشد می تواند برای آزمایش (VADIA) که برای سلامت حیوان است، مشکلات زیادی ایجاد کند.

در این مقاله طبق تحقیقات و اطلاعات جمع آوری شده توسط کارشناسان، ابزار ها را به اختصار توضیح می دهیم :

ابزار شیر دوشی

برای کاهش انتشار ارگانیسم ها حتما پس از غوطه وری از یک واحد پست دیپ استفاده شود. صرف نظر شرایط آب و هوایی و امکانات استفاده از پست دیپ بسیار مهم است. اگر شرایط جوی به انجماد نزدیک باشد باید انتهای پستانک را پس از استفاده خشک کنید. با این حال، اعمال شیب برای به دست آوردن این مانع حفاظتی بسیار مهم است.

آیا از روش های صحیح شیردوشی پیروی و اندازه گیری می کنید؟ یک راه عالی برای دیدن عملکرد شما می تواند آزمایش بازده نوار باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *