پوشیدین دستکش در مزرعه

پوشیدن دستکش در مزرعه

چرا پوشیدن دستکش در مزرعه مهم است؟

پوشیدن دستکش در مزرعه یک روش بسیار ساده است که می تواند مشکلات کیفیت شیر و گسترش باکتری های مسری و محیطی را محدود کند.

آیا هنگام دوشیدن شیر گاو دستکش می پوشید؟

دستکش یک ابزار پیشگیری بسیار ارزان برای یک مشکل پر هزینه است. این ابزار پیشگیرانه می تواند از شکاف و ترک دست های شما جلوگیری کند. دستکش ها به دلیل سطح صافی که دارند به راحتی ضدعفونی می شوند. مطالعات نشان داده است کسانی که از دستکش استفاده می کنند، 75%  باکتری کمتری نسبت به دست های خالی وجود دارد. پوشیدن دستکش 50% از انتشار باکتری های مسری و محیطی را کاهش می دهد.

ورم پستان ناشی از باکتری های مسری در مزرعه است که به سختی قابل درمان و منجر به از دست دادن تولید شیر و درآمد می شود. تولید کنندگان باید اقدامات لازم برای جلوگیری از (scc) سوماتیک و گسترش باکتری به سایر جفت های گله یا داخل پستان انجام دهند. باکتری از طریق شیر روی دستان شما یا داخل واحد شیر دوشی حرکت می کنند.

برای محدود کردن شیوع ورم پستان مسری، شیوه های دوشیدن شیر مانند: دوشش حیوانات آلوده، ضدعفونی پستانک پس از شیر دوشی، درمان گاو های خشک و پوشیدن دستکش باید در مزرعه شما اجرا شود. دستکش ها اندازه و رنگ های مختلفی دارند. کارمندان مزرعه زمان انتخاب آن دقت کنند که کاملا با دستشان متناسب و یک بار مصرف باشد، دستکش های بزرگ به راحتی پاره می شوند، آن ها باید زمان شیر دوشی ضدعفونی کرد.

زمان کمبود دستکش در مزرعه چه باید کرد؟

امکان دارد به دلیل بیماری همه گیر با کمبود دستکش مواجه شویم در این زمان چه باید کرد؟

قبل از تمام شدن دستکش، سفارش بیشتر ی دهید.

روش های استفاده از دستکش با کارمندان و خونواده های خود مرور کنید.

پوشیدن دستکش جایگزین شستشوی صحیح دست ها نیست. روش شستشوی آن را با کارمندان خود مرور کنید.

برای شستن دست ها تابلوی یادآوری نصب کنید.

اخیرا دستکش ها را برای فعالیت های پر خطر از جمله درمان حیوانات بیمار یا کارمندانی که زخم یا مشکلات پوستی روی دست خود دارند اختصاص دهید.

اجرای بهداشت خوب در مزارع اهمیت فراوانی دارد. فعال بودن در پیشگیری از عفونت های جدید ماستیت به کاهش احتمال شیوع بیماری کمک می کند. اگر خرید دستکش دشوار است، از روش های توصیه شده برای حیوانات آلوده پیروی کنید تا گسترش باکتری ها کاهش یابد.

پوشیدن دستکش در مزرعه
پوشیدن دستکش در مزرعه اهمیت بسیاری دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *